Konferencja „Kapitał ludzki w przedsiębiorstwie i gospodarce – perspektywa zarządzania i ekonomii”

Szczegóły wydarzenia

Hotel Vestina
Promenada Gwiazd 30
72-500 Międzyzdroje

21-04-2016

W dniach 21-22 kwietnia 2016 roku w Międzyzdrojach odbyła się konferencja pt. „Kapitał ludzki w przedsiębiorstwie i gospodarce – perspektywa zarządzania i ekonomii” organizowana przez Katedrę Zarządzania Kapitałem Ludzkim Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. W konferencji wzięło udział 7 przedstawicieli naszej katedry – 5 pracowników i 2 studentki kierunku Zarządzanie zasobami ludzkimi, dla których udział w konferencji był pierwszym tego typu doświadczeniem. Warto dodać, że dziewczyny nie tylko świetnie dały sobie radę podczas wystąpień, ale również godnie reprezentowały Katedrę Zarządzania Zasobami Ludzkimi UŁ i SKN Personalni.

obrady_zespół

Wspólną przygodę rozpoczęliśmy od kilkugodzinnej jazdy pociągiem, podczas której wymienialiśmy się poglądami naukowymi, żartowaliśmy i snuliśmy plany na przyszłość, których efekty, mamy nadzieję, będziecie mogli zobaczyć już niedługo 😉

przygotowanie

Z pociągu przesiadaliśmy się do lokalnego busa, którym dojechaliśmy do miejsca docelowego – hotelu Vestina położonego w pobliżu plaży w Międzyzdrojach. Dlaczego opisujemy swoją podróż? Bo chcemy się z Wami podzielić, iż wspólne pokonanie trudności (m.in. związanych z podróżowaniem) nie tylko integruje zespół, ale również pozwala na poznanie i zaakceptowanie naszych mocnych i słabych stron, co daje nam możliwość doskonalenia się i wzajemnego korzystania ze swoich atutów.

Konferencja składała się z 1 sesji panelowej i 10 sesji plenarnych. Panele dyskusyjne, odbywające się bezpośrednio po wygłoszeniu referatów przez uczestników danej sesji, pozwoliły nam nie tylko na krytyczne spojrzenie na nasze badania i analizy, ale również umożliwiły udział w interesujących dyskusjach z przedstawicielami świata nauki, specjalistami w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Wierzymy, że zdobyte w taki sposób doświadczenia pozwolą nam na rozwój naszego warsztatu badawczego.

obrady

Podczas konferencji wspólnie wygłosiliśmy 7 referatów:

• Zmiany w zarządzaniu zasobami ludzkimi w wybranych jednostkach samorządu terytorialnego (mgr Izabela Różańska-Bińczyk)
  • Szkolenia integracyjne i motywacyjne jako narzędzie kształtowania zaangażowania pracowników (mgr Anna Krasnova)
  • Błędy w procesie selekcji pracowników kreatywnych (mgr Patrycja Mizera-Pęczek)
  • Cztery wymiary komunikowania się w organizacji (Julita Janowska – studentka III roku studiów licencjackich)
  • Rola komunikacji w kształtowaniu postaw wobec systemów oceniania okresowego (mgr Anna Michałkiewicz)
  • Wirtualne światy miejscem rozwoju zasobów ludzkich (mgr Paweł Łuczak)
  • Mocne i słabe strony serwisów społecznościowych jako narzędzi komunikacji interpersonalnej (Diana Kuliś– studentka III roku studiów licencjackich)

Podczas konferencji mieliśmy okazję uczestniczyć w koncercie muzyki klasycznej. Przez blisko godzinę cudowne dźwięki skrzypcowe napełniały nasze serca radością, a zmysły – wyobraźnią. Dodatkowymi atrakcjami wyjazdu były spacery plażą  i  uroczysta kolacja, podczas której mogliśmy się lepiej poznać i zintegrować.

zachód słońca

Konferencja adresowana była nie tylko do przedstawicieli środowisk naukowych, ale także specjalistów ze świata biznesu, dzięki czemu uczestnicy konferencji mieli możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń, a także na nawiązanie ciekawych znajomości, które być może w przyszłości zaowocują wspólnie realizowanymi przedsięwzięciami…

Dziękujemy organizatorom konferencji za możliwość wzięcia udziału w ciekawym i inspirującym wydarzeniu.

na kolacji

Po trudnych, ale satysfakcjonujących trzech dniach konferencyjnych wróciliśmy do naszej kochanej Łodzi. W trakcie drogi powrotnej odbyliśmy jeszcze spacer wzdłuż torów w naszym punkcie przesiadkowym „Szczecin Dąbie”. Pewnie zauważyliście już, że lubimy spacerować. Podczas spacerów rodzą się nam bowiem najciekawsze pomysły. Z niecierpliwością czekamy zatem na kolejną okazję do wspólnego wyjazdu…